Cases

Ontdek hoe wij ondernemingen helpen starten en groeien
De droom van Bryan
Bdynamic

Bryan werkt full-time bij B-post wanneer hij aanklopt bij de ZazouGroup. Zijn droom: personal trainer worden, maar hij weet niet hoe hij eraan moet beginnen en durft de financiële sprong niet te wagen. Wij met ZazouGroup worden zijn adviseur en financiële vangnet. Zo bleef hij halftijds aan de slag bij B-post en kon hij zich de rest van zijn tijd bezig houden met het oprichten van zijn eigen zaak: Bdynamic. Wij financierden de rest van zijn loon, zodat hij voltijds betaald bleef.

Het is altijd mijn droom geweest om personal trainer worden.

BryanFounder Bdynamic

We begonnen met het opstellen van een ​businessplan​ en een ​financieel​ ​plan​. Dit gebeurde in samenwerking met onze kernonderneming ​Avida​. We gingen intussen ook op zoek naar de geschikte ​locatie​ voor Bryan. We vonden een mooie, moderne ruimte op een goed bereikbare locatie.

Daarna werkten we een volledige ​lanceringscampagne​ met ​videomarketing​ uit in samenwerking met ons media-en marketinghuis ​Ventoux​. We namen onder andere een krachtige bedrijfsvideo op die heel wat gedeeld werd. Dankzij de campagne begonnen de klanten binnen te stromen, yes!

Bryan kon, en kan nog steeds beroep doen op het uitgebreide ​netwerk​ van de ZazouGroup. Zo kwam hij al in contact met heel wat potentiële klanten. En ook bij één van de initiatieven van de ZazouGroup, namelijk ​Zazoukriebels​, kon Bryan gedeeltelijk aan de slag.

Het verhaal van Bryan is hét voorbeeld dat je geen groot startkapitaal nodig hebt om je dromen na te jagen.

Wil jij ook je droom najagen? Met ZazouGroup kan het! Contacteer ons, wij helpen je met een plan op maat.

Starten met ondernemen
Adaptez

Een onderneming starten

Hoe lanceer je een nieuw bedrijf? Hoe zorg je ervoor dat je klanten aantrekt? Met die vraag kwam Adaptez naar ZazouGroup.

Adaptez is een nieuw zorgbedrijf dat gespecialiseerd is op vlak van woningaanpassingen. Of het nu gaat om het aanpassen van een huis in zijn geheel of het verbouwen van een bepaalde ruimte, bij Adaptez zit je goed. Het bedrijf is erin geslaagd om de AssiStep naar België te halen. De AssiStep is een innovatief product die mensen helpt om veilig de trap op- en af te lopen. Het werd ontwikkeld door het Noorse bedrijf Assitech AS.

Onze opdracht: Adaptez én de AssiStep lanceren

Alles begint bij een goede website

Essentieel voor beginnende bedrijven: een website. Hiervoor schakelden we onze partner Neptunis in. We creëerden een gebruiksvriendelijke, toegankelijke website waar alle informatie makkelijk te vinden is. 

Website Design

Marketing & Sociale media

Marketing is enorm belangrijk, zeker voor een beginnend bedrijf. Daarom deed Adaptez beroep op onze partner, media-en marketinghuis Ventoux. Ventoux zorgde voor een totaalpakket: flyers, folders, naamkaartjes, video’s, social media beheer, persteksten, mailings,…

Sociale mediakanalen bieden bedrijven een enorm platform om met hun doelgroep in contact te komen. Daarom zorgden we ervoor dat Adaptez actief is op LinkedIn en Facebook. We staan in voor het beheer van deze platformen en zetten geregeld specifieke advertering campagnes op. Ook Google Ads-campagnes worden opgezet en geanalyseerd. 

Folders, flyers en naamkaartjes

Ventoux ontwierp een Folder 3-luik zigzag op A4-formaat. Het is een algemene folder waarin de lezer alle nodige informatie over Adaptez kan vinden. Daarnaast werd er ook een A5-flyer opgemaakt. In deze flyer ligt de focus op de AssiStep. Voor de naamkaartjes werd gekozen voor een licht en luchtig ontwerp die toegankelijkheid uitstraalt. 

Video AssiStep

Een beeld zegt nog altijd meer dan duizend woorden. Een video mocht dus zeker niet ontbreken in het marketingplan. We maakten een video om de AssiStep extra in de kijker te zetten. Door de bewuste muziekkeuze, straalt de video positivisme uit.